Sizlerden…
Çankaya Belediyesi’ne Tebrik
Gönüllü kadrosuna yeni katıldığım Çankaya Belediyesi Evcil Hayvan Barınağı çalışanlarına ve gönüllülerine, hayvan sevgisini önde tutarak canla başla çalıştıkları için can-ı gönülden tebrik ediyorum. Belediye Başkanı Bülent Tanık’ın sokak hayvanlarını koruma hususunda verdiği sözleri yerine getirdiği, baştan yarattığı barınaktan anlaşılmakta. Tamı tamına 2600 köpeğin özenle bakıldığı bu barınakta ayrıca Çankaya bölgesindeki köpekler toplanıp, aşılanıp, kısırlaştırılıyor. Örnek bir kompleks niteliğindeki bu barınak şimdi daha fazla gönüllü ile daha çok yol almak niyetinde. Gönüllü olmak ve ayrıntılı bilgi almak için 0312 442 37 18 telefon numarasını arayabilirsiniz. Görsel tur için http://cankayabldbarinagi.wordpress.com/hosgeldiniz/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
zeinepthewitch
Mukaddes ÇAĞATAY
22 Mart 2011 at 08:38
Ben Sokullu Mehmet Paşa Mahallesinde oturmaktayım.Çetin Emeç ile Sokullu caddesi arasında kalan bölgede 15 adet sahipsiz köpek bulunmakta.Çocuklarımız korkudan okula ,bizler de sabah işe gidemiyoruz.Bu köpekler insanlara saldırıyor.Sopalar ve şemsiyeler le gezer olduk.Bir an önce buna bir çözüm getirirseniz sevinirim.
cankaya belediyesi
22 Mart 2011 at 14:14
Talebinizi Müdürlüğümüzün ilgili bölümüne hemen ileteceğiz ve sizinle irtibata geçmelerini sağlayacağız.
Saygılarımızla
Fatih DEMİR
16 Aralık 2011 at 10:45
Sayın ilgili;
Mukaddes Çağatay hanım efendi ile dertlerimiz aynı sanırım. Aynı park olduğunu düşündüğüm yerde dün 7 adet köpeğin etrafımda saldırır tarzda havlayarak korkutulmaya maruz kaldım. Sürekli o köpekleri beslediğini bildiğim bir hanım tarafından köpekler etrafımdan uzaklaştırıldı. şimdi aklıma bir soru geliyor. ya o kadın orada olmasaydı. Olayın geçtiği yerde baldızım oturuyor benim oğlumda hemen hemen her gün onlara gidiyor ve baldızımında 8 yaşında bir kızı var. Bu köpekler bir gün birilerine cidii zarar verecek ve o zarar bir gün oğluma yada yiğenime gelirse, gözümün döneceğinden korkuyorum.
Fatih DEMİR
0.532.441 49 04
fatihdemir@windowslive.com
GOP'dan bir Hayvansever
23 Mart 2011 at 10:25
Sokak köpekleri artık hayatımızın bir parçası. Ben Gaziosmanpaşa semtinde oturuyorum. Bizim sokağımızda da en az 5-6 köpek var. Onların varlığıından çok mutluyum. Zaman zaman onları besliyor ve seviyorum. İnanın onlar bizlerden bizim onlardan korktuğumuzdan daha fazla korkuyorlar.
Size tavsiyem mahallenizdeki köpekleri beslemeniz ve onlara sefkat göstermeniz. Unutmayın siz onlara saldırırsanız karşılığında onlar da kendilerini savunmak amacıyla size saldıracaktır.
cankaya belediyesi
27 Mart 2011 at 21:00
Size katılıyoruz. Gerçekten de aslında saldırganlık olarak nitelendirilen pek çok davranışları, genellikle havlamalarından kaynaklanıyor. Üstlerine gittiğinizde onlar kaçıyorlar. Belki de toplumumuzun, onların da bir dili olduğunu ve beden dillerinin anlamlarını öğrenmesi, sorunların bir kısmını çözecektir.
Saygılarımızla,
Irmak Aras
05 Ocak 2012 at 15:47
Hayvanlarında insanlar kadar yaşamaya hakkı vardır.Ne hakla yaşam alanlarını kısıtlıyorsunuz ? çocuğunuz okuldayken gürültüden rahatsız olmuyoruda köpeklerin havalamasından mı rahatsız oluyor ??? Sokaktaki trafik sesi veya pazarcıların bağrış çağrışmalarından rahatsız olmuyorsunuzda zavallı hayvanlardan mı rahatsız oluyorsunuz? Siz sıcak evinizde bol çeşitli yemek yerken onlar zar zor sokaklara adapte olmaya çalışıyor . Sevmek zorunda değilsiniz ama saygı göstermek zorundasınız.En azından Allah korkunuz varsa onlara taş atmak bağırmak arabayı üstlerine sürmek yerine daha şevkatli davranabilirsiniz.Yorumları okuyorumda çoğunuz şikayetçisiniz nasıl bir insansınız toplumsunuz anlamıyorum.Neden sokaktaki tinerciye dilenciye eli silahlıya sözünü geçiremiyorsunuzda o savunmasız köpeklerin atılması için elinizden geleni yapıyorsunuz? Zarar heryerden gelir bunu unutmayınız.Ben İskenderun Hayvan Barınağına hizmet etmiş bir bayanım.Cankaya belediyesinin çalışmalarından ötürü tebrik ediyorum.Ve şunu tavsiye ediyorum kimsenin lafıyla hareket edilmemeli.Nereye başvuruluyorsa elimden gelen en iyisini yapmaya hazırım.Yetkililere bildirilir.
Işık Yaşayan
08 Ocak 2012 at 10:36
Sen de inanmıyorsun eminim bu söylediklerine. Şimdi yağcılık yapıyorsun da birgün seni parça parça bulurlarsa o zaman kime hava atacaksın bilmem artık. Ne hayvanlara karşıyız ne de yaşam alanlarını almaya çalışıyoruz. Sadece korkuyla yaşamak istemiyoruz. Gürültünün her çeşidinden rahatsız oluyoruz ve şikayetlerimizi gerekli yerlere bildiriyoruz. Sen burada köpek şikayetimizi görüyorsun diğer şikayetlerimizi görebiliyor musun da boş boş konuşuyorsun. Sen ve senin gibi düşünenler hava atacağına hayvan haklarına koruma yanında üretici olma yolunda uğraşsa bu ülke bir numara olur.
sevim
23 Mart 2011 at 13:12
1 yaşında mix cinsi bir kedimiz var.fakat gündüz hiç evde olmadığımğz için sanırım kedimiz evde sıkılıyor.komşularımız gündüzleri sürekli miyavladığını dile getiriyor.biz evdeykende balkona çıkıp sürekli miyavlıyor.sanırım o evde yaşamaktan hoşlanmıyor.o yüzden kendisine hayvanı olan bir sahip yada hayvan barınağı gibi bir ortam arıyoruz.bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.kaçmasından korkuyoruz sokağa bırakmak istemiyoruz.lütfen acil bilgi verir misiniz?
cankaya belediyesi
23 Mart 2011 at 13:57
Kediniz kısırlaştırılmış mı? Ameliyat edilmediği için de bağırıyor olabilir. Dilerseniz bilgi desteği verebiliriz. Hatta kedinizi barınağımıza almadan, sitemizde ilanını da yayımlayabiliriz. Ancak barınak koşullarımız, ev hayvanları için kesinlike uygun değildir. Barınağımızda bulunan kediler, trafik kazası vb nedenlerle sakatlanarak gelen kedilerdir. Sağlık sorunları vardır. Kedi barınağı olmadığı için bir odada bulunan çok sayıda kedimizi bir an önce sahiplendirmeye çalışmaktayız.
Sizi seven ve sizin sıcaklığınıza alışmış olan bir canlıyı aile ortamınızdan ayırmak, çok ağladığı için evin çocuğunu evden uzaklaştırmaktan çok farklı değildir.
Saygılarımızla,
sevim
23 Mart 2011 at 14:26
kedimiz kısırlaştırılmadı. şu an gerçekten yardıma ihtiyacımız var.ben vicdan azabı duyar oldum sırf kendi hayvan sevgimizi tatmin etmek uğruna onu evimize kapıttık gibi.ben internet üzerinden zaten ilan vermiştim ama tabiki hayvan sahibi olanlar zaten ikinciyi pek düşünmüyor yada genellikle yavru kedi arayanlar çıkıyor.sizi bir arkadaşım tavsiye etti.tabi ben koşulları daha iyi canlandırmıştım hayalimde.üzüldüm.neyse ilanımı yayınlar ve haber verirseniz sevinirim.kısırlaştırma konusundada veterinerimizden yardım alabilirim zaten ama ben yinede onun yanlızlıktan sıkıldığını oyun aradığını düşünüyorum.
Sua Anık
23 Mart 2011 at 21:11
Sık sık Ankara dışı seyahatlerim olduğundan Alman kurdu köpeğimi bırakacak bir yer konusunda zorluk yaşıyorum günlük veya haftalık bakım hizmeti yapıyormusunuz,bu konuda yardımcı olurmusunuz
cankaya belediyesi
23 Mart 2011 at 21:24
Ne yazık ki barınağımızda, pansiyon hizmeti mevcut değildir. Ancak güvenilir kliniklere bırakabilirsiniz.
akın
28 Mart 2011 at 13:20
SOKAKLARDA SOKAK KÖPEKLERİ OLDUKÇA, EVDE BEBEGİ OLAN, HASTA ANNESİ BABASI OLAN, DERS ÇALIŞAN ÇOCUGU OLANLAR, SOKAK KÖPEKLERİN HAVLAMA SESİNDEN UYUYAMAZ DURUMDA KALIP, SAGLIKLARI BOZULMAKTADIR. BENCE SOKAK KÖPEKLERİNE BARINAKLARDA BAKILSIN, HASTASI OLAN ÇOCUGU OLAN ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLANAN ÇOCUGU OLAN İNSANLARIN GECELERİ SAATLERCE HAVLAYAN KÖPEK SESLERİNDEN RAHATSIZ OLDUKLARI UNUTULMAMALIDIR. SOKAKLARA KÖPEK BIRAKMAYINIZ.
DEMET ERDEM
30 Mart 2011 at 16:43
Merhaba,yaşam kedisiyle, kuşuyla,köpeğiyle.,kaldıysa doğasıyla her canlınındır.Paylaşmak sevgiyle, bakmak gerek yaşamı.Sorun hayvanların sokaklar da olması değil kontrolsüz çoğalmalarıdır.Bunun için gerekenler yapılmalıdır.Pet shop olayı bitmelidir.Sizden ricam şudur;yaz geliyor lütfen sabit kaplar koyarak su ve besleme noktaları yapalım.Biz,kendi binamıza bir saksı gömdük ve su koyuyoruz..Elimizden geldiğince besliyoruz ama yetmiyor.Saygılar
cankaya belediyesi
30 Mart 2011 at 20:37
Çok haklısınız. Asıl sorun, kontrolsüz çoğalmadır. Biz Belediye olarak, hayvanseverlere sesleniyor ve sokakta baktıkları hayvanları ücretsiz kısırlaştırmak için biz egetirmelerini öneriyoruz. Ancak dikkat edilmesi gereken en önemli konu, tedirgin olanların da hoş görülerek, besleme noktalarının yerleşim yerlerinden uzak olmasının sağlanmasıdır. Bu konuda yaptığımız çalışmalara destek vermek isterseniz, bize ulaşınız lütfen.
Saygılar,
Metin GÖKÇE
19 Nisan 2011 at 23:36
Evde bebeğimizin, sınava hazırlanan çocuğumuzun, hastamız veya bizim de hasta olduğumuz zamanlar oldu. Ama hiçbir zaman sizin düşüncelerinizi paylaşamadım. Araçların egzoz gürültüleri kadar rahatsız etmedi beni .Bu biraz da bakış açısıyla ilgili. Bahsettiğiniz gibi tüm köpeklerin barınaklarda bakılması gibi bir sistem mümkün değil. Avrupa da bir çok ülke gördüm orada da sahipsiz hayvanlar sokaklarda yaşıyor. Belki hayvanların dilini anlayabilsek onlarda bize ” Gidin buralardan, araçlarınızın egzozsundan, kornalarınızdan, sobalarınız ve kaloriferlerinizin dumanından, baz istasyonlarınızdan rahatsız oluyoruz” diyecekler, o zaman bizde ortak noktayı bulmaya çalışacağız. Bunu şimdi yapsak olmaz mı?
cankaya belediyesi
20 Nisan 2011 at 05:20
Aşağıdaki linklerdeki yazılar, Belediyemizin konuyla ilgili görüşlerini ayrıntılarıyla yansıtmaktadır. Duyarlılığınız ve görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.
http://cankayabldbarinagi.wordpress.com/2011/04/03/cankya-belediye-baskan-yrd-sn-bugra-gokcenin-sahipsiz-hayvan-sorununa-bakisi/
http://cankayabldbarinagi.wordpress.com/2011/04/11/gazete-cde-sahipsiz-hayvanlarla-ilgili-haber/
http://cankayabldbarinagi.wordpress.com/2011/04/14/odtu-gelistirme-vakfi-okullarina-sahipsiz-hayvanlarla-ilgili-sunum/
GÜLŞAH YALÇIN
21 Nisan 2011 at 14:46
Bu yazınızda bir tek en son cümlenize katılıyorum. Haklısınız, kimse sokaklara köpek bırakmasa, zevk için sokak hayvanlarıyla evcil hayvanlarını çftleştirmese bu kadar çok köpek olmaz sokaklarda. Onun dışında benimde sokağımda birden fazla köpek var ancak görgüsüz terbiyesiz insanların gürültüsünden o kadar çok rahatsız oluyorum ki, köpeklerin sesini duymuyorum. Bu dünyada yaşam hakkının neden sadece insanlarda olduğunu düşündünüz acaba? İnsanlar o zavallılara öyle kötü davranıyorlar ki bence, hayvan düşmanlarını barınağa kapatmalı.
gulcin
22 Aralık 2011 at 19:37
sokak köpeklerinin yaşam alanlarını ellerinden alıp, onlarda kurtulmak için farklı bahaneler göstermeniz çok yanlış. Sizin ne kadar nefes almaya o çevre de yaşamaya hakkınız varsa, onlarında o kadar var.köpek ısırmasından ölen kişi senede birkaç kişiyi geçmez. Oysa trafik kazalarından her yıl yaklaşık 5000 kişi hayatını kaybediyor.Durum böyle iken, sokakta kendi halinde giden bir köpek gördüğünde belediyeyi defalarca arayıp köpeğin alınmasını isteyen insanlar, hatalı sollayan, şehir içinde hız denemesi yapın, kırmızı ışıkta geçen, alkollü direksiyona geçip canların kaybolmasına, ocakların sönmesine sebep olan kişiler hakkında aynı titizliği göstermemektedir.
Lütfen daha duyarlı olalım.
NURHAN TAŞKAN
06 Nisan 2011 at 08:18
Ben türközü boztepe mahellesinde oturuyorum bizim mahallede çok sahipsiz köpek vardı şimdi yavrularıda olmuş daha da çoğalıyorlar bugün sabah işe giderken 2 tane köpek karşıma çıktı bir tanesi beni görünce havalamaya başladı ve bana doğru gelecek gibi oldu çok korktum lütfen toplayın bu hayvanları .
bugra yasar
10 Nisan 2011 at 10:55
ben atılım unıversıtesı ogrencısıyım.erkek kurt kopegıne sahıp olmak ıstıyorum bana yardımcı olursanız cok sevınırım iyi gunler.
cankaya belediyesi
10 Nisan 2011 at 11:04
Barınağımızdaki köpeklerimiz kısırlaştırılmıştır. Bunu da dikkate alıp, lütfen barınağımızı ziyaret ediniz.
Cansen Öcal
14 Nisan 2011 at 13:32
Merhaba, bende Çankaya’lı bir hayvanseverim. Aynı zamanda çok sevimli Breton cinsi dişi bir köpeğim var. insan evinde hayvan besleyince dışarıda kalanların ne kadar şanssız olduklarını düşünmeden edemiyor, onlar gerçekten yaşamak için bizlere muhtaçlar… Ancak çalışan insanlar olarak evlerimizi bu miniklerle doldurup taşırmamızda mümkün değil, zaten bu işin özü duygusal ve fiziksel ihtiyaçlarını karşılayabileceğimiz hayvanları almaktır. Ancak diğerlerini de düşünmemiz gerekiyor.
Benim önerim özürlüler için düzenlenen plastik şişe kapakları ile tekerlekli sandalye kampanyasına benzer bir kampanya yapılmasıdır. bu kapakları biriktirerek alıcı firmalara satmak ve elde edilecek gelir ile barınaklarda ve sokaklarda yaşayan hayvanlar için yiyecek ve diğer ihtiyaçlarını temin etmenin mümkün olduğunu düşünüyorum. Böyle bir kampanyada gönüllü olarak çalışabilirim. kampanyanın duyurulması ve kapakların evlerden toplanması ya da bununla ilgili etkinlikler düzenlenmesi için her anlamda destek vermeye hazırım. Hem çevremiz hem de hayvanlarımız için çok gerekli olduğunu düşündüğüm bu çalışma için yetkililerinizle iletişime geçmek isterim.
cankaya belediyesi
14 Nisan 2011 at 14:42
Ne kadar duyarlısınız. Sİzinle irtibata geçsek ve enne boyuna bir tartışsak iyi olur sanırım. Birazdan mail adresinize iletişim bilgileri için mesaj atacağım.
Saygılar
Günyüzü EROL
24 Eylül 2011 at 18:31
Böyle bir projeye yardım etmek ben de çok isterim. Benimle de irtibata geçerseniz çok sevinirim .
ersin
14 Mart 2012 at 06:30
bu konuda size sonuna kadar katılıyorum bende bu görevde bulunmak isterım
yusuf
20 Nisan 2011 at 06:37
Çukurambar’a Eskişehir yolu girişinde eski “Çankaya Belediyesi Katı Atık Aktarma İstasyonu”nun civarında yaklaşık 15 adet başıboş ve saldırgan köpek mevcuttur. Önceki haftalarda bir bayanı yere düşürüp ısırmışlar, elbiselerini parçalamışlardı. Önceki gün liseli bir kıza saldırdıklarını gördük. Dün de bir bayanın çığlıklarına yoldan geçenler zor yetişti.
Hemen her iki günün birinde birilerine saldırdıklarını bizzat ya görüyorum ya duyuyorum. İnsanlar korku içinde bu bölgeden geçiyor. Yakınımızda bir lisenin de olduğunu göz önünde bulunmanızı rica ediyorum.
Gençlerin ve çocukların içinde “hayvan korkusu” değil “hayvan sevgisi” olmasını istiyorsanız bu saldırgan hayvanlara bir çözüm bulun.
Çankaya belediyesine bu konu ile ilgili yazdığımız tüm şikayet ve isteklere “bölgenizden 1 köpek toplanmıştır” şeklinde bir cevap geliyor. Bizimle dalga geçer gibi!
Artık bu sorunun kökünden çözülmesini istiyoruz.
Köpek toplamanın çözüm olup olmadığı ayrı bir konu ancak “1 köpek toplamanın” ne anlama geldiğinin yorumunu size bırakıyorum.
cankaya belediyesi
20 Nisan 2011 at 06:43
Mesajınız, Vet. İlş. Md.ne iletilmiştir. Bildirdiğiniz için teşekkür ederiz.
GOP'dan bir Hayvansever
20 Nisan 2011 at 15:11
Metin Bey ve Demet Hanım’ın yazdıklarına katılıyorum. Biz sokak hayvanlarını istemiyoruz ama aslında kim kimin yerini ve bölgesini işgal etmektedir kendimize bir sormamız gerekmez mi!
Öncelikle Çukurambar’da saldırıya uğrayan kişilere geçmiş olsun diyorum. Umarım en kısa zamanda iyileşirler.
Çukurambar 8-10 sene öncesine kadar yerleşime açılmamış bir bölgeydi. Orada insanlar yokken sokak hayvanları olduğunu belki o bölgeye yeni yerleşenler hatırlamıyorlardır. Onlar hep oradaydı! Yeni olan bizleriz aslında.
Sokaktaki köpeklerin saldırgan olmalarının öncelikli sebebi aç olmaları !!!! Evimizdeki yemek artıklarını bir kaba koyup sokak köşelerine bıraksak, ayrıca onlara bir kap da su koysak inanın bu kadar saldırgan olmayacaklardır.
Bir başka sebep ise bizleri tehdit olarak görmeleri. Lütfen sokaktaki hayvanlarımıza şiddet uygulamayalım. Bu onları daha da saldırgan hale getiriyor.
Ben, çöplerde yemek aramaya gelen köpeklere evde ayırdığım yemek artıklarını ve su veriyorum. Şimdiye kadar tek birinden bir zarar görmedim. Hatta her seferinde minnet duygusuyla gözlerime bakıyorlar. Bu bahsettiğim köpeklerin tamamı yetişkin ve büyük köpekler. Aynı köpekler onları sürekli korkutarak kovalayan kapıcımıza ise sürekli havlıyorlar.
Hayvanları sevmeyebilirsiniz ama lütfen onlara size nasıl davranmalarını istiyorsanız öyle davranın. Lütfen unutmayalım şiddet onları daha da saldırgan yapar.
Sinan Kara
24 Mayıs 2011 at 10:12
Çankaya Belkıs sokakda hızla artış gösteren sokak köpekleri insanlara rahatsızlık vermekde yoldan gelip geçenede saldırma huyları var çoluk var çocuk var çoğu kişi tedirgin defalarca bu konuda şikayet bildirdik ama sonuca ulasamadık illa birilerine bi zarar geldikden sonramı bu durum düzelicek merak ediyorum…
cankaya belediyesi
24 Mayıs 2011 at 11:29
Mesajınız ilgili birime iletilmiştir.
Saygılarımızla
Solkapalı Tiky
26 Temmuz 2011 at 10:18
Köpek sahiplenmek istiyorum bana yardımcı olabilirmisiniz?
cankaya belediyesi
26 Temmuz 2011 at 10:54
Lütfen Barınağımıza tlf edip, veteriner hekimlerden gerekli bilgileri alınız. Ulaşım ve iletişim bilgilerimizi aşağıdaki linkten bulabilirsiniz.
Saygılar
http://cankayabldbarinagi.wordpress.com/2011/03/08/cankaya-belediyesinden-hayvanseverlere-yeni-bir-kolaylik/#more-189
mihriban aloğlu
31 Temmuz 2011 at 16:57
ben dikmen keklik pınarında oturuyorum az önce yaşadığım olaydan dolayı çok üzüldüm zira bende çankaya belediyesinin başka bir kolunda çalışan bir personel olarak köpek toplama ekibinin çocukların gözü önünde bağırta bağırta zorla yerlerde sürüyerek araca koymaya çalışmalarını bir eğitimci olarak büyük bir üzüntüyle kınıyorum lütfen bu konuda biraz daha hassas olalım o köpeklerin yerinde sizler olsaydınız acaba ne hissederdiniz
cankaya belediyesi
09 Ağustos 2011 at 10:35
Mesajınız ilgililere iletilmiştir.
Saygılarımızla
Oğuzhan Meral
08 Ağustos 2011 at 13:54
İyi günler Ben dün sabah evimin yakınlarında 4-5 aylık bir sokak köpeği buldum Hasta ve sağ ön bacağı kırıktı ve çok acı çekiyordu evimde karnını doyurup susuzluğunu giderdikten sonra Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesine götürdüm ama orada ilgilenmek bir kenara birde hayvanı orada bırakırsam Uyuturuz Diye tehtit savuran bir veterinerle karşılaştım! Mecburen elim boş çaresiz bir şekilde hayvanı sizin barınağınıza getirdim orada bir veteriner arkadaş bugün yapacak bişey yok ameliyat yada bacağın filmini çekecek donanımımız yok dedi ağrı kesici iyne yapıp bir kafese koydu. Bugün akşam üstü saat 17 de aradık ama o hayvan hala o kırık bacakla orada bekliyor benim anlamadığım yaralı hayvanlara müdahale yapılmıyormu yapılmıyorsa barınak açmanın ne anlamı var o hayvan sokaktada acı içindeydi barınaktada yine aynı durumda! Mesajıma cevap verirseniz yada beni bilgilendirirseniz sevinirim.
cankaya belediyesi
09 Ağustos 2011 at 10:35
Mesajınız ilgililere iletilmiştir
Saygılarımızla
gökhan gök
25 Şubat 2012 at 17:56
merhaba bn gökhan gök 2 yasındakı terier köpegi hala barınakta mı barınaktaysa almak istiyoruz almak icin her an gibi bir sart var mı msn adresım kaderimsin_sn_bnm-50@hotmail.com,
GOP'dan bir Hayvansever
09 Ağustos 2011 at 08:22
Maalesef yaralı hayvanlara müdahalede geç kalınıyor. Benzer bir durum benim de başıma gelmişti. Barınağı bir ziyaretimde araba çarpan bir köpek olduğunu duyunca ona yardım etmek istedim. Zavallı haftasonu olduğu ve yeterli imkanlar bulunmadığı için hastaneye götürülüp ameliyat ettirilememişti. Ben röntgeninin çekilmesi için eldimden geldiğince yardımda bulunmaya çalıştım. Ancak 2 gün sonra telefonla aradığımda köpeğin öldüğünü öğrendim.
Sokakalarda sakat dolaşan, tedavileri zamanında yapılamayan hayvanlar, biz hayvanseverler için büyük üzüntü kaynağı. Barınak yetkililerinden yoğun mesaileri izin verdiğince yaralı hayvanlarla daha iyi ilgilenmelerini, Sayın Belediye Başkanımızdan da fedekarca çalışan Barınak personelinin sayısının arttırılması hususunda gerekli tedbirleri almalarını istirham ediyorum.
Lütfen Çankaya Belediyesi’ni sadece Ankara değil, tüm Türkiye için hayvanların korunması ve bakımı konusunda örnek bi Belediye haline getirelim.
Oğuzhan
12 Ağustos 2011 at 07:48
Sokakta bulduğumuz yaralı hasta hayvanları imkanımız olmadığı için barınağa götürüp bırakıyoruz ama anladığım kadarıyla barınakta o hayvanları tedavi ettirmek için hayır sever yardım sever birilerinin gelip tedavi masraflarını üstlenmesini bekliyor o arada o hayvan acı içinde hasta beklemek durumunda kalıyor orada çalışan veteriner arkadaşların sakat yada hasta hayvanlara kısıtlı imkanlarıyla ellerinden geleni yapmaya çalıştıklarına eminim! Ama bu buşekilde olmamalı Barınak şehire çok uzak! madem büyük ve çağdaş bir barınak açtınız o zaman oraya hasta hayvanlara her türlü müdahalenin yapılacağı bir merkezde kurmalısınız ozaman türkiyede örnek oluşturur herkez parmakla gösterir… insanlar yardım için daha çok çaba sarf eder! Evet Güzel Bir arazide hayvanların rahat dolaşabileceği bir barınak ama imkanları kıstlı eksiklikler bir an önce giderilmeli! öncelikle Ankara üniversitesi veterinerlik fakültesiyle mutlaka anlaşma yapılmalı oraya götürülen sokak hayvanlarının tedavisinden hiçbir ücret alınmamalı…Maddi imkanı olan var olmayan var benim maddi imkanım olmadığını farz edelim veterinerlik fakültesine sokakta bulduğum sakat hasta bir hayvan götürsem para yoksa orada ona kimse bakmaz buna bizzat şahit oldum… çaresiz o hayvanı o halde barınağa bırakmak zorunda kalıcam e barınakta yardım sever birilerini bekliyor o hayvan günlerce o vaziyette bekleyecek belkide ölecek bu konuda birşeyler yapılmalı…
Alkım
16 Ağustos 2011 at 18:40
Ben bu sene liseye başlayacağım ve büyük bir hayvanseverim.Boş vakitlerimde barınakda gönüllü olarak çalışabilir miyim?
cankaya belediyesi
16 Ağustos 2011 at 20:18
Gönüllü olmak için biraz erken bir yaş. Ancak barınağımızı sık sık ziyaret edip, hekimlerimizle görüşürseniz, küçük çapta da olsa barınağı tanımış olur, işlerliği anlayabilirsiniz. Özellikle YAVSA olarak adlandırdığımız Yavru Sahiplendirme Merkezindeki yavrularla vakit geçirebilir, onların çok ihtiyacı olan sevginizi verebilirsiniz. Bu güzel teklifiniz için teşekkür eder, sizi tanımaktan mutluluk duyacağımızı bildiririm.
oğuzhan karatepe
17 Ağustos 2011 at 18:24
ben topraklık semtinde oturuyorum dün akşam 50.yıl parkından çıkarken parkta bulununan sokak köpeklerinin saldırısına uğradım ciddi derecede yaralandım kuduz aşısı olmaya devam ediyorum biran önce o mahlukatlara müdahele etmezseniz kendim müdahale edeceğim! saygılarımla…
cankaya belediyesi
19 Ağustos 2011 at 05:40
Mesajınız yetkililere iletilmiştir
Saygılarımızla
Günyüzü EROL
24 Eylül 2011 at 18:42
Köpekler size saldırmış olabilir, fakat onlara müdahele etme hakkı sizin değildir. O köpekelrin saldırgan olmasının sebebide insanlardır . Eğer yardım istiyorsanızda daha düzgün konuşun . Onlar mahlukat değil en az sizin kadar yaşama hakkı olan canlılar.
GOP'dan bir Hayvansever
18 Ağustos 2011 at 15:04
Oğuzhan Bey,
Geçmiş olsun dileklerimle, ülkemizin de taraf olduğu Hayvan Hakları Sözleşmesi uyarınca, hayvanlara kötü muamelenin cezalandırıldığını hatırlatır, sokak hayvanlarıyla ilgili uygun görülen önlemleri almanın şahısların değil, resmi kuruluşların görevi olduğunu bilginize sunarım.
Mehtap Asgit Meral
19 Ağustos 2011 at 04:40
İyi günler Dikmen Karapınar 1165.cad.de oturuyorum oturdugum binanın tam karsısında vadi yapılacak diye adlandırılan bos bir arazi var bu arazide 11 adet sahipsiz köpek var ve artık yeter diyoruz hergece sabaha kadar havlamalarından gündüz çocuklarımızın karsilarına cıkmasından bıktık lütfen en kısa zamanda müdahele edilmesini bekliyoruz
cankaya belediyesi
19 Ağustos 2011 at 05:39
Mesajınız yetkililere iletilmiştir.
Saygılarımızla
ipek
23 Ağustos 2011 at 20:04
Barınağınızda cins köpekler mevcutmudur mesela malta terrier yavru olarak
ali
28 Ağustos 2011 at 21:11
barınakta gönüllü olarak çalışabilirmiyim boş günlerimde bu konuda bilgi alabilirmiyim?
Ata
05 Eylül 2011 at 08:03
Kusura bakmayın ama bizim otoparkımızda fazlasıyla sokak köpeği var barınağı ramazandan beri arıyoruz köpekler hala orda ver geçenlerdebir kıza saldırdılar ama barınağınanız ölesine duruyor. 530.sokak Çankaya /Ankara
Selçuk ÖZDEMİR
29 Eylül 2011 at 12:37
Merhabalar, Kırkkonaklar mahallesinde ikamet etmekteyim. 365. sokakta yıkılan gecekonduları sahipsiz köpekler mesken tuttu ve 2 ay önce doğum yaptı ve 12 yavrusu oldu. Bunlar mahallenin çocukları tarafından oyuncak haline getirildi. Ben bunu biriminize yaklaşık 1,5 ay önce ilettim ve hemen ekip yolluyoruz dendi. Sonuç olarak hiç bir hareket olmadı ve o köpekler hala perişan halde çocukların oyuncak lığını yapıyor. Lütfen bu duruma bir el atın ve bu köpekleri sahipsiz bırakmayın. Teşekkürler.
Banu Demirel
29 Eylül 2011 at 16:48
Merhabalar,
Ben bir kangal annesiyim, her zaman hayvanları çok sevmişimdir, hiç birine kıyamam… Bu güzel barınak için sizleri ayakta alkışlıyorum… Gönüllü olarak sizler için ne yapabilirim???
Sevgiler..
Banu
Emre
02 Ekim 2011 at 18:01
Ben balgat 1373. sokakta oturan bir çocuğum ve ben bizim sokaktaki bir köpekten şikayet etmek istiyorum hayvan bizi sokakta gördüğü an saldırıyor ve bizi ısırmaya çalışıyor bu köpeği barınağa alırmısınız acaba? Alırsanız çok ama çok sevinirim! ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER!!!
Işık Yaşayan
06 Ekim 2011 at 18:14
100 yılda oturuyoruz. Başıboş onlarca köpeğin korkusundan ve havlamalarından bıktık artık. Bu hayvanları sevmediğimiz anlamına gelmez. Hayvan haklarına da diyeceğimiz yok. Ama insan hakları ne olacak. Sokağa çıktığımızda her an karşımıza çıkacaklar diye titreyerek dolaşıyoruz. Bazan da saatlerce sürü halinde evimizin yakınından ayrılmadıkları için vazgeçiyoruz çıkmaktan. Ayrıca gece havlamaları uykularımızı da kalitesiz hale getirdi. Dolayısıyla hayvan hakkını korumak uğruna bizim yaşama hakkımız elimizden gidiyor. Bu ülkede en az hayvanlar kadar insanın değerli olduğunu savunacak kimse var mı?
Işık Yaşayan
09 Aralık 2011 at 19:08
Kapının önünde arkadaşımı bekliyordum. 5-6 köpek havlayarak geldiler. Etrafımı sardılar. Nefes bile alamadım. Allahtan arkadaşım tam zamanında gelip arabayı üzerlerine sürünce geri çekildiler. Kendimi arabaya nasıl attığımı hiç hatırlamıyorum. Ben ve arkadaşlarım defalarca şikayet ettiğimiz halde azalacağına bu köpek sürüleri her geçen gün çoğalıyor. Bir iki değil onlarca. Şikayetlerimizin dikkate alınmadığını düşünüyoruz.
hülya
25 Ocak 2012 at 18:35
sayın ışık yaşayan sizinde bildiğiniz gibi şimdiye kadar bir köpek bir insanı öldürmüş hırsızlık yapmış tinerci yada tecavüz mü etmiş bence siz dört ayaklılardan değilde iki ayaklılardan korkun onlar zararsız allahın yarattığı sadece bir lokma ekmek peşinde koşan iç güdüsel olarak kendinii korumaya çalışan zavallı varlıklardır biraz vijdanlı olun lütfen demekki gözünüzün önünde bu zavallılar öldürülse ki öldürülüyorlar kılınız bile kıpırdamıyacak allah bu dünyayı sadece insanlar için yaratmadı
Işık Yaşayan
09 Şubat 2012 at 01:19
Çok komiksiniz.
Ceren
25 Ekim 2011 at 14:25
Merhaba,
Elimden geldiğince hayvanlara yardım etmeye çalışıyorum. Evimde de 2 kedim var. Dün, çalıştığım şirketin arka bahçesinde bir kedi buldum. Arka ayaklarını sürükleyerek hareket edebiliyordu sadece. Tahminimce araba ezmiş patilerini. O halde sokakta bırakmak hangi vicdana sığar bilinmez… Civarda birkaç veteriner kliniğini aradım. Hiçbirinin gelip hayvanı olduğu yerden alma hizmetleri olmadığını üzülerek öğrendim. Aracım olmadığı için ben de götüremedim maalesef. Sonrasında bir arkadaşım Çankaya Belediyesi’nin böyle bir hizmeti olduğunu söyledi. Aradıktan kısa bir süre sonra ekip geldi ve kediyi götürdüler… Nasıl bilgi alabileceğimi sorduğumda, telefon ederseniz görevliler sizi bilgilendirirler yanıtını aldım. Ancak, şimdi sitenizde kedilere aktif olarak fazla yardım edilemediğine dair yazılar ve yorumlar gördüm. Durum böyleyse, benim gönderdiğim kedi barınakta tedavi edilmeyecek mi? Tedavi edilecekse, sonrasında nasıl bir yol izlenecek? Sokağa mı bırakılacak, yoksa barınakta bir yer mi verilecek? Bunun takibini nasıl yapabilirim? Konu hakkında bilgilendirilirsem memnun olurum. Şimdiden teşekkür ediyorum.
Seray
25 Kasım 2011 at 08:20
Gaziosmanpasa nenehatun’da kopegimiz kayboldu acaba muhye barinagina goturulmus olabilir mi kulagindaki kupe numarasi elimizde mevcut barinagi arayip numarasini versek orada olup olmadigini ogrenebilir miyiz acaba? Tesekkurler
GOP
17 Aralık 2011 at 12:49
Fatih Bey,
endişenizi anlıyorum. Mesajınızda etrafınızı köpekler sardığında size köpekleri sürekli besleyen bir bayanın yardımcı olduğunu yazmışsınız.
İşin sırrı burada aslında, o hayvanlara mahallenizin bir ferdi gibi davranır ve beslerseniz inanın ne size ne de çocuklarınıza zarar vermeyecekler hatta mahallenizi yabancılara karşı koruyacaklardır.
Sizi ve onlara yaklaşmayan diğer kişileri tanımadıkları, bilmedikleri için içgüdüsel olarak kendilerini korumak için havlayıp saldıracakmış gibi davranıyorlar. Yoksa emin olun asıl amaçları size zarar vermek olsa bunu yaparlar. Sadece sizden korktukları ve onlara ne yapacağınızı bilmedikleri için saldırgan davranıyorlar. Lütfen çocuklarımızı bu hayvanlar canavarmış, iyi muamele edilmeyi hak etmiyorlarmış gibi yetiştirmeyelim. Onların da birer canlı olduğunu, aslında bu koşullarda (soğukta, aç, susuz, sürekli arabalar tarafından çarpıldığı veya sopa ile dövüldükleri için bir ayakları sakat gezmek) yaşamak istemediklerini ama maalesef başka çareleri olmadığını unutmayalım.
yagmur
04 Ocak 2012 at 08:40
merhaba,
çamlıtepe mah bahadırlar sokak ve samur sokak civarında akşam saatlerinde bir çok sahipsiz köpek bulunmakta ve sürü halinde dolaşmaktalar ve insanalr sokakta yürüken ürker oldu gerekenin yapılacığını umuyorum. saygılar
Pınar
11 Ocak 2012 at 13:11
Merhaba
Kış malum havalar oldukça soğuk ve yağışlı Ayrancı’da oturuyorum en azından bir bölgede soğukta sokak kedilerinin köpeklerinin başlarını sokabilecekleri basit kulübe gibi yapılar olsa güzel olmaz mı yazık ıslanıyorlar..ayrıca sanırım benzer bir şey yapılmış daha önce İstanbul’da..illa ki tahtadan masraflı şeyler olmasına gerek yok,ama karda kışta kalmasınlar bari.
alp öner
12 Ocak 2012 at 19:29
merhaba Batıkent 1844.sk da boş lise arazisinde (BATIKENT LİSESİ) yaklaşık 6 tane köpek ve 9 tane de kedi var.Ne yazık ki liseliler tarafından bir kedinin kuyrugu kesilmiş…
yağmur
15 Ocak 2012 at 18:12
Merhabalar ben haziran ayında barınağınızdan golden yavrusu alacağım ama gelirken yanımda ne getirmem gerek bilmiyorum. Biraz bilgilendirebilir misiniz? Rica etsem. Ayrıca köpeği almak için gelince yüz lira gibi bir bağışta bulunmak istiyorum. Bende bir hayvan sever olarak onlara yardım etmek istiyorum. Çünkü hayvanlar benim her şeyimdir. Daha önce bir çok sokak hayvanına yardım ettim 14 yaşımda olmama rağmen.
cankaya belediyesi
15 Ocak 2012 at 18:44
18 yaşından küçüklere sahiplendirme yapılmıyor. Ailenizden biri ile gelmelisiniz. Nüfüs cüzdanı ve ikamet belgesi yeterli. Bir de tasması. Para bağışı kabul edilemiyor. Onun yerine mama bağışlayabilirsiniz. Yalnız şaibeleri önlemek için lütfen getireceğiniz mamayı açıp, bantlayıp, klinikteki giriş hekimine bağış belgesi karşılığı teslim ediniz.
Bu güzel düşünce ve duygularınız için sizi kularım.
Saygılar
ege gursoy
18 Ocak 2012 at 05:55
Merhaba,
Ben 100.yılda pazar yerinin bulunduğu mevkide ikamet ediyorum. Burada beslediğimiz kediler ve köpekler var. Özellikle benim oturduğum blokta bir çok hayvansever var ve elimizden geldiğince onlara bakmaya çalışıyoruz. Ama bizim kat be katımız şikayet eden insan var. Benim korkum, birgün birinin bu köpeklere bir şey yapması. Özellikle burada bulunan bir köpek sürekli doğum yapıyor ve şuanda 5 adet yavrusu var (yaklaşık 4 aylıklar). Kar kış, soğuktan donmalarından korkuyorum. Kışı atlatsak problem yok ama en azından bu hayvanların kısırlaştırılmasını sağlayabilir misiniz? Benim aracım olmadığı için bu hayvanların kısırlaştırılması için barınağa getiremiyorum ama ne yapabilirim. Bana bir çözüm yolu söyleyebilir misiniz?
oktay
19 Ocak 2012 at 22:20
birtane sakat kedi var bir arkadaş tekme vurdu ön sol bacağı ya çıktı yada kırıldı sakarya karasudayim ama veteriner kırık çıkıkları sadece merkezde tedavi ediyolar dedi ama maliyeti yüksekmiş benim durumum musait değil buna ama kediyi her gördüğümde çok acıyorum çok üzülüyorum inanın benim kedim değil sokak kedisi ama evcil insanlara geliyo çağırınca insanlık namına kedi yardım bekliyo birileri yardım edebilirmi ona,veya kediye nasıl çare bulabilirim birisi bana yol göstersin allah rızası için çok acı çekiyo kedi eyer geç kalırsak hayatı boyunca sakat kalabilir henüz yavru sayılık zaten,
ferhat
22 Ocak 2012 at 12:32
pazar günü açık olurmu aceba ?
Gülden
27 Ocak 2012 at 12:15
merhaba,
sehit kurbani akboga sokakta oturuyorum, biraz önce camimdan seyretigim bir olayi size sikayet etmek istiyorum. bir belediye köpek araci geldi ve bir agacin dibine hayvanlar icin bir cuval yem döktü. okadar hosuma gittiki cünkü bizim ülkede hayvanlara fazla deger verilmedigi icin. ama yemi döktükten sonra o kocaman cuvali sokak ortasina attilar. simdi böyle güzel bir yardimdan sonra bu düsüncesiz davranis hic yakismadi. cevremizide temiz tutalim. Türkiyeye yeni geldigim icin yazimda hata olabilir, özür diliyorum.
Ankara/Cankaya
arda bektaşoğlu
27 Ocak 2012 at 20:45
Ben oran mahallesinde oturuyorum rafet canıtez caddesi şemsettin bayramoğlu sokağa girerken boş bir arsa var orada 7-8 tane kopek var ve cidden insanlara saldırıyorlar, hatta 30 dk önce ben ve diğer 2 arkadaşımı da kovaladılar kendimizi zor kurtardık odunlarla korkutmaya çalışıyoruz ama işe yaramıyor vurmakta istemiyoruz lütfen o köpekleri alın bu soğukta da açık ortamda durmasınlar.
unforgiven
28 Ocak 2012 at 13:20
Merhaba Ben sizinle çalışmak istiyorum buna imkanınız var mı acaba
hülya
09 Şubat 2012 at 19:18
asıl komik olan sizsiniz sizi biraz vijdanlı olmaya davet ediyorum bu dünya sadece insanlar için değil allahın yarattığı diğer varlıklarında
Işık Yaşayan
14 Mart 2012 at 02:27
Gittikçe daha da komikleşiyorsunuz. Hayvanların öldürülmesini mi istiyorum? Bu dünya aynı zamanda diğer varlıkların da elbette. Aksini iddia etmiyorum ki. Onlar olmazsa dünyamızın düzeni bozulur. Ama bir arada yaşamak durumunda değiliz. Sadece güvenli yaşamak istiyoruz. Sizin düşüncenize göre diğer bütün canlıları da, mesela yılanlar ve fareleri de alıp beslemelisiniz. Sadece kedi köpekle sınırlı kalıyorsunuz. Diğerleri bu dünyanın varlıkları değil mi? Onlara da yazık. Haa bir de ‘vicdan’dır ‘vijdan’ değil.
MEHMET ALİ
09 Şubat 2012 at 19:25
08-02-2012 ÇARŞAMBA GÜNÜ SAAT 13:00 CİVARLARINDA ALMAN KURDUM KAYBOLMUŞTUR.GÖRENLER BARINAĞIN ALDIĞINI SÖYLÜYOR. BİLGİ ALABİLİRSEM MEMNUN OLURUM. 0543 406 01 36
sevilay
12 Şubat 2012 at 01:08
Çankaya belediyesi yavru sahiplendirme merkezinden, geçtiğimiz yaz sahiplendiğimiz tatlı yavrumuz,kocaman zeki bir kız oldu:)Ona öyle bağlandık ki,köpeği olmayan bunu asla anlayamaz.Geçtiğimiz yaz tatile çıkmadık,çünkü miniğimizi kimselere emanet edemedik.
Bunları anlatmamın sebebi,hayvanlara eziyet eden zihniyeti anlamamın asla mümkün olmayacağı dünyamızda,hayvan bakabilecek durumda iken sahiplenmeyi düşünmeyenleri birazcık eleştirmek.
Unutmayalım ki hiçbir insan, bir başkası için kendi canını tehlikeye atmaz.Ama tüm köpekler sahiplerini canı pahasına korur!!!Lütfen onlara sahip çıkalım.
Bize köpeğimiz goofy i kazandırdığı için çankaya belediyesi sahipsiz hayvan barınağına sonsuz teşekkürler…
arzu
26 Şubat 2012 at 08:03
Sayın yetkili,Beştepe yürüyüş yolu arazisi içerisinde barınan köpeklere ne olduğunu merak ediyoruz…Orada yaşayan yavrulayan ve aile olan köpeklere bazı hayvan sever arkadaşlarımız destek oluyordu ve sanırım tamamen kendi imkanlarıyla barınak su ve yiyecek sağlıyordu.Bir gün bir arkadaşımla yine yürüyüş yaparken bir iki tane şahıs köpeklerin saldırgan olduğu,dikkat etmemiz gerektiğini vs. söyledi..Ellerinde sopalarla bekliyorlardı…(yaklaşık 1 ay kadar önce)O güne kadar biz o yolda yürüyüş yaparken asla böyle bir saldırıya maruz kalmadık…Hayvanlar insanlardan daha hislidir bilirsiniz,yavrularına yan gözle bakılmasını,bir yabancının gözlerine dik dik bakmasını,yemeğine dokunulmasını istemezler ve korkuyu ,korkanı hisseder ve ancak o zaman saldırmaya kalkışırlar..Kuduz olsalar onlara bakan arkadaşlara zarar verirlerdi…Zarar verseler onlara barınak yapan su ve ekmek taşıyan arkadaşlara zarar verirlerdi…Şimdi bu davranış biçimi ne anlama geliyor,onları nereye götürdünüz ve ne oldu bilmek istiyoruz…İlginize şimdiden teşekkür ederiz.
ilker
27 Şubat 2012 at 07:48
25.02.2012 tarihinde cankaya hilal mh.sinde hayvanseverlerin beslediği 5 köpek tarafından yolda yürürken saldırıya ugradım.cankayada yaşamak bu sahipsiz vahşi hayvanlar yüzünden işkence haline geldi.sayın yetkililer bu konuda acil bir önlem alsınlar ve benimle irtibata geçsinler.yoksa kendimi korumak için farklı yöntemler denemek zorunda kalacagım
hülya
27 Şubat 2012 at 21:20
farklı yöntemler derken ne ima ediyorsunuz sayın ilker hayvanları öldürmeyimi düşünüyorsunuz bu durumda vahşi kim oluyor acaba
il-ona@windowslive.com
10 Mart 2012 at 08:53
merhaba ben balgatda oturiyorum 20 gün once köpeklar saldirdi 3 tande ve isırdi şikaet ettım ama bulamadık dedinis nasıl bulamiyorsunuz anlamiş digilim her gün göriyorum ve artık 6/ 7 tane olmuş.ben neise ginede kuttuldum sailişr ama benin yerde bir çucuk olabilirdi…markeda arabaile gidiyorum körkudan lutven ilgilenin
CEREN
24 Mart 2012 at 22:24
MERHABALAR BEN GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİSİYİM VE BAHÇEMİZDE ÇOK GÜZEL 5 AYLIK YAVRULARIMIZ VAR.. BİZ ELİMİZDEN GELDİĞİNCE BAKMAYA ÇALIŞIYORUZ AMA YETERLİ OLMUYOR.. LÜTFEN YAVRULARIMIZA VE ANNESİNE SAHİP ÇIKIN SEVGİLER….
Neko
02 Nisan 2012 at 17:22
Oncelikle merhabalar,Okudugum maillerden dolayı acıkcası uzuldum.Cogunlugu hayvan tahammulsuzlugu ile sikayetci.Onların da Allahın dilsiz kulları oldugundan bihaber olduklarını varsaydım.Bu nasıl bir bencilliktir? Havladı diye “rahatsız oldum aln bunları “demek..Doga ustundeki tum canlılarla butundur.kanunlar da “asıla,kısırlastır bulundugu yer bırak” mantıgıdır.Hayvanlar acken havlar etrfanızda dolasır.Onlar canavar degil,insan hic degil..Ynai yalan bilmez,tecavuz etmez,kapkac yapmaz,hırsları yuzunden ayak kaydırma bilmez.Tepkileri de saftır.Neden artan yemekleri cope atma yerine evinize yakın olmasın eger rahatsızlıgınız varsa ama bir yerlere koysanız..Sevmek zorunlulugumuz yok ama yok sayma hakkını ne toplumsal etige,ne de dinen uygun mu bir dusunun ve empati yapın.Ac,susuzlukla yasam savası verirken bir de istenmeyenlerin eziyetleri,tecavuzler,hastalıklarla,kazalarla savasmaları..Tek yol populasyonu kısırlast
hülya
02 Nisan 2012 at 18:11
SAYIN NEKO öncelikle duyarlılığınızdan dolayı size tşk ediyorum ve sonuna kadarda size katılıyorum nedense insanlar sokaklarda nağra atan sarhoşlardan gereksiz yere kornanaya basan sürücülerden hiç rahatsız olmazlar gıkları çıkmaz ama havlayan köpekten rahatsız olurlar doğası gereği tabi ki hayvan havlayacaktır allah öyle yaratmış.kısacası insanlar maalesef çok bencil olmuşlar kendi cinslerinde başka bir cinsi yeryüzünde istemiyorlar ama tanrı hayvanlarıda yaratmış ve onlar için sessiz kullarım demiş anlayana
bilge
08 Nisan 2012 at 17:30
Merhaba
Tekir cinsi 3 buçuk aylık 4 yavru kedimiz için ACİLEN yuva arıyoruz,Ankara ve çevre ilçelerden alınmasını tercih ediyoruz.
Yusuf TAMBAG
11 Nisan 2012 at 20:49
Yukarıda belediye başkanının yazdıklarını okuyorum da bu mu sizin gönüllülüğünüz hayvan sevginiz!! Gecenin bu saati aracınız bizim civarda benim kontrolüm altındaki yavruların civarında dolanıyorlarmış, sizin insaniyetiniz gecenin bu saatinde daha sütten kesilmemiş yavruları toplamak mı, her saldırıda saldıran köpekleri değil bizim kontrolümüzde olan canları götürüyorsunuz, sizin yüzünüzden biz de kendimize alıştıramıyor tutup kısırlaştıramıyor sadece beslemekle yetinebiliyoruz. Geçen Şubat ayındaki saldırıda benim 3 köpeğimi alıp güya teşhis edildi diye yutturdunuz olayı kapattınız, her yere şikayette bulundum köpeklerimi ölmeden geri alabilmek için ancak maalesef sadece 2′sini kurtarabildim, 1′i sizin ölüm kampınızda hastalanıp öldü. Şimdi ölen köpeğimin yavrularını alıp YAVRU ÖLDÜRME MERKEZİNİZE GÖTÜREMEZSİNİZ, hepsinin parazit tedavisine başlandı ve hepsi KİMLİKLİDİR. Sizin barınakta beni tanırlar zaten bu defa tüm hayvanseverleri göreve çağıracağım bir yanlış yaparsanız.
Yusuf TAMBAG
11 Nisan 2012 at 20:50
Ayrıca o yavruların çoğu sahiplendirilmiştir!!
Yusuf TAMBAG
12 Nisan 2012 at 11:18
Öncelikle köpeklerim hala burda zaten sütten kesilmediler anneyi almadan götüremezsiniz anyrıca biraz önce de geri kalanlar sahiplenildi 2 kişiden cevap bekliyorum. Bu sabah şikayet eden kişiyle konuştum, havlamayı saldırmak olarak algılıyor zaten köpeğim yaklaşmıyor 10m uzaktan havlıyor, insanlara havlamakla saldırmak arasındaki farkı anlatın lütfen gelmeden önce ve taşlamasınlar. Ekipleriniz geldiklerinde zaten anneyi yakalayamıyor, buradaki köpekler bana alışkın insanlar taşlamaz sopalamazsa hiç bir sorun çıkmaz. Araba da aldım ben boş bi anlarında tutup kısırlaştırmaya götüreceğim teker teker.
ceren
29 Nisan 2012 at 19:52
Portakal Çiçeği vadisinde gezen başı boş köpeklerin çok acil toplatılması gerekmekte. Çok ciddi tehdit oluşturuyorlar. Dün gece 20:30 sularında çok ciddi bir saldırıya uğradık. Çocuğum ve ben yerlerde sürüklendik .Çok şükür yaşıyoruz. Bir hayvansever olarak bunların acil olarak toplatılmasını aksi halde mahalle sakinleri olarak çok güzel çözümler bulmak zorunda olacağımızı belirtmek isterim. Saldırana doğamız gereği atağa geçersiniz öyle değil mi?
hakan
30 Nisan 2012 at 17:08
bu hayvanla aynı seviyeye gelmek olmaz mı bayan? Bizlerin insan onlarında birer “canlı” köpek olduğunu unutmayalım!!!
hakan
01 Mayıs 2012 at 04:40
bu arada sayın site yetkilisi sizlerden bir ricam var. buradan hayvan alımını teşvik amacıyla da olabilir bu. köpeği aldıktan sonra aşılarını sizlerin yaptığına dair ve aşıların neler olduğunu hangi aralıklarla yapıldığını ne kadar zamanda bir kontrole getirileceğine dair bir sayfa açabilir misiniz? hem bana hemde diğer tüm misafirlere çok yardımcı olur ve insanların kafalarında “peki köpek aldıkran sonra” gibi soru işaretleri kalkar. ilgi ve alakanızı esirgemeyeceğinizi düşünüyorum… şimididen teşekrederim. saygılar…
EMRE AYDIN
06 Mayıs 2012 at 08:25
100. yıl mahallesinde geceleri havlayan köpekler yüzünden uyku düzenimiz iş motivasyonumuz sıfıra indi .. tabiki onlarında yaşamaya hakkı var ve çok seviyoruz köpekleri ama inanın günlük 2-3 saatlik uyku ile işe gidiyoruz ve bu da günlük herşeyimizi etkiliyo .. MAHALLE olarak çok mağduruz .. LÜTFEN BUNA Bİ ÇARE BULUN
İlkay Çobanoğlu
06 Mayıs 2012 at 09:21
Köpek sahiplendirildikten sonra tüm aşıları ve kısırlaştırılma işlemi burada ücretsiz yapılmaktadır.